A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.01.14. 16:51 nagytomsky

Félévi értekezlet

Nnna végre; a mai délutánt vártam, mint a megváltót! Még az utolsó utáni pillanatokban is van igény a javításra. Olyan is van, aki annyit mond, hogy ő ugyan rajzolt, de nem elég jó, és így inkább be se hozta a munkát... De hát Istenem... a semmire nem lehet jegyet adni... Szívás.

Aztán olyan eset is akadt, mikor szinte nekem kellett könyörögni azért, hogy "ugyan ne adjak már 3-ast" félévkor. Legalábbis a fiatalság ezt várta (volna).

Aztán olyan is akadt, akit meg kellett buktatni. Rajzból!! Ezt hogy lehet összehozni? Pláne nálam... Hát egész évben majdhogynem kihagyta a dolgozatokat; összesen két jeggyel büszkélkedhetett, mikor a többiek 4-5 darabbal. Az a kettő is egy egyes és egy kettes volt. Mikor a múlt héten erre felhívtam a figyelmét, akkor mondta, hogy a jövő hétre hoz "valamit", de nem hozott. Ezek után egy felmérést írattam volna vel, de nem volt erre sem hajlandó. Hát akkor mit lehet tenni? Csak ezt.

Két-három éve buktattam utoljára. Az az eset még ennél is durvább volt. A srácnak több jegye volt, mint bárki másnak, csak az mind egyes volt. Főleg abból jött az neki össze, hogy idétlenkedésért - kvázi büntetésként írattam vele a dolgozatokat. De majd' minden órán kiprovokálta. Aztán a második félévre ő is ráérzett, hogy nem ez a helyes irány és javított.  Jobb is az úgy mindenkinek.

Na, de lényeg a lényeg, vége a minden napos délutáni túlóráimnak; mikor rendezgettem a rajzokat, javítgattam a dolgozatokat és az átlagokat számoltam.

Érdekes ez az osztályozás. Egyrészt van egy órarendi rajz óra, és van, aki ezen felül még emelt óraszámban is tanulja, mert másként nem menne az érettségi. AKár emelt szinten is indulhatnának, bár idén csak egy versenyző bonyolódik ilyenbe. Ezen az emelt órán is kapnak jegyet. Nem is keveset. Elméletileg a két rajz óra átlaga adja a félévi (és majd az év végi) jegyet.
Nálam, ha az egyik ötös, a másik hármas, akkor félévkor négyest kap az illető. Ma "rámszólt" az osztályfőnök, hogy az emelt órával ne rontsam le a félévi jegyeket. Nem lehetett neki megmagyarázni az okát... Nekem "mindegy" én felsőbb nyomásra és a békesség kedvéért beírtam az ötöst, de nehéz lesz így atöbbiek szemébe nézni. Akik ugyan ebben a cipőben járnak. Mi lehet a megoldás?
 

Szólj hozzá!

Címkék: értekezlet iskola bizonyítvány félév


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr911672377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása