A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.02.16. 16:04 nagytomsky

Filmelemzés

Ahogy azt már pár poszttal lejjebb írtam, a diákokkal Hamza filmeket néztünk. Beáldoztam rá két órát, csak, hogy lássanak valami nívós hazait is. A magyar film hőskora sokkal jobb, mint eddig gondolták.
A filmelemzés viszont számukra új fogalom. Na nem is konkrétan nívós filmelemzésre gondoltam, csupán a szereplők jellemzésére. De sajnos az ő fogalmaik szerint ez azt jelenti, hogy a netről kapjunk le valamit gyorsan és amíg szól a zene a fülembe, agy nélkül lemásolhatom "ennek a tanárnak".
Sajnos az eddig beérkezett dolgozatok 80%-a erről tett tanúbizonyságot. Jó esetben átfogalmazta a diák, de az esetek többségében még erre sem vetemedett.

Mit lehet ilyenre lépni? Hát szinte semmiképp, mert végül is utána járt. "Vette a fáradtságot". Dicsérni sem lehet, hiszen idegen tollakkal ékeskedik. Mi a teendő? Nem egyszerű. Én hármast adtam arra, aki szimplán lemásolt valamit, ha átfogalmazta, akkor négyest, ha önálló volt, akkor ötöst. A köztes területeken nehezen mozgok.

A szám íze mégsem keserű, hiszen elmondható, hogy a "gyerekeket" érdekelte, lekötötte a film. Pedig majd 70 éves alkotásokról van szó. (Egy szoknya, egy nadrág, Ördöglovas, Külvárosi őrszoba.)
 

Szólj hozzá!

Címkék: iskola filmelemzés hamza


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr511763567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása