A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.01.23. 13:57 nagytomsky

Felvételi

Ma zajlik országszerte a nyolcadikosok középiskolai felvételie. Így nálunk is.
Mi tanárok, háromnegyed 10-kor kapjuk kézhez a felvételi dolgozatokat és a tanulók pontban 10-kor kezdhetik el a munkát.
Én jól kezdtem a napot; már rám kellett telefonálni, mert csak 9.50-re értem be a suliba. EGyszerűen nem lehet kibírni, hogy ha reggel Evelinke rám mászik, hogy ne nyomkodjam meg egy kicsit. Tényleg csak egy kicsit, de ez az idő is épp elég arra, hogy késsek.
Szerencsére még a tűrésmezőn belül értem célba, bár rajtam kívül az összes kolléga már a nyolcadikosoknál tartózkodott.

Még a héten kiszúrtam ezt a csoportot, akikkel voltam. Minden más teremben 18-20 ember írt, de a 17-es teremben csak tíz. Nem mintha bármit számítana, hányan vannak, de gondoltam, elég nekem 10 telegatyás nyolcadikosra "vigyáznom". Mint még az tegnap kiderült, azért más ez a csoport, mert ők a "diszesek"; azaz nem tudnak rendesen írni-olvasni-számolni-mittoménmégmitcsinálni. Azaz lehet, hogy tudnak, de tovább tart nekik. Régebben ebből nem csináltak nagy ügyet, őket hívták úgy, hogy "hülyegyerek", vagy "gyengeképességű"; "B-csoportos". Nem hívták diszlexiásnak, diszgráfiásnak, stb... őket. Nálunkis volt ilyen, nem egy. Ők kaptak kettest nyelvtanból, középiskolában ők buktak meg nyelvekből (beleértve a magyart is) és az ő írásuk volt az olvashatatlan.

Alapjában nem butábbak ők a többiektől, de tény, hogy nehezebben megy nekik ez-az. Emiatt a 17-es terem vendégei háromnegyed óra helyett 68 percig írhattak egy-egy dolgozatot. Az én olvasatomban ez azt jelentette, hogy majd' egy órával tovább kellett bennmaradnom dolgozni, mint a többieknek. Jó, nem estem kétségbe, volt nekem is mit csinálni. Közben sutyiban angoloztam, meg rajzolgattam. Hol őket, hol a következő Hamza Studio kiállítás témáját boncolgattam. Kitöltöttem az időt.

Hozzátenném, a diszesek 80%-a simán megírhatta volna "rendesen" is a felvételit; alig egy-egy használta ki a rendelkezésre álló 68 percet. Volt, aki fél óra alatt kész volt a magyarral. A matek nehezebb volt, de azt is sikerült volna befejezniük időre.

Szólj hozzá!

Címkék: felvételi középiskola gimnázium diszlexia diszgráfia 8.osztály


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr271695084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása