A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2012.01.31. 21:00 nagytomsky

Postaláda

Gyűlik bennem a sok mondanivaló. Tesznek érte egyesek...

Tegnap délelőtt vettem észre hazaérvén, hogy valami nincs rendben a házunk táján. Összevontam szemöldököm és pár másodperces rosszallóan nézés után megállapítottam, hogy nincs meg a postaládánk, vagy inkább a kerítésbe épített lengő postabedobónk.
Mi történhetett?
A felfogásom ugyan lassúnak nem mondható, bár így délelőtt kissé rozsdásabban működik, mint egyébként: Hát RÉZből volt az istenadta....
Ez már sok mindent megmagyaráz...
Nem kellett sokat bámészkodnom, amíg megláttam, hogy a szembe szomszédban lakó apósomék is hasonlóképp jártak.
Pár házzal lejjebb, egy szintén ilyesféle vandalizmus nyomait fedeztem fel. Lehet, volt még máshol is a környékben, de így gyorsan, "csak" hármat vettem észre.

Pár évvel ezelőtt a házszámunkat lopták le... Akkor is gyanús volt a közeg, ahol élek.
Kétfelé választható a "forró nyom":

1. Öreg alkesz a szomszédban
Pár hete a szomszéd véralkesz, akihez gyakran bekopogtatnak a rend őrei (jogosan) nehezményezte egy átmulatott éjszaka után, hogy miért állok fel a járdára kocsival. (Ez persz csak részben igaz; a garázsfeljárónk túl kicsi és így tényleg rálógok a járdára, amelyen egyébként akadálytalanul lehet így is sétálni.)
A nehezményezését nem túl szép szavakkal ecsetelte, mire én azt javasoltam neki, hogy ha már így beivott, inkább menjen haza aludni.
Erre szidalmazni kezdett (a családom - köztük a három éves kislányom füle hallatára) és lassan eltántorgott.
Pár napja állítólag megint kiabált az utca közepén nekem szitkokat, miközben én a kocsiban ültem és szerencsére nem hallottam.
Tehát ő az egyik látens "gyanúsítottam"; persze semmilyen bizonyítékom nincs...
Viszont kapcsolatba hozható a másik "gyanúsított" körrel is, a naponta többször a házunk előtt is elvágtató kisebbségi csoporttal.

2. Kisebbség
Ahogy említettem, a házunk előtt gyakran megy végig egy-két horda. Közel van az a lakótelep, ahol laknak, így majd' hogy nem kikerülhetetlenek vagyunk épp úgy, mint a szomszéd alkesz. Csak velük még haverkodik is.
A legkézenfekvőbb feltevésem az lehet, hogy a kedves szomszéd hívta fel a figyelmüket a mi - és az utca többi posta ládájára.

Hát a felvetéseim ezennel véget is érnének, ha nem történt volna meg az a csúf eset, hogy a postaládánk eltűnésének másnapján felszerelt új, ALUMÍNIUM postaládánkra is szemet vetett az alvilág.
Mondjuk délután 5 óra volt, mikor felszerelésre került és reggel fél 9-re már ez is eltűnt. Fél napig élt nálunk... 

A tanulság? A tanulság az, hogy Magyarország még a Balkán! Hogyan védekezzek? A házat is lebontják, miközben alszok. (Pedig ez csak Jászberény, egy álmos, poros kisváros.)
A rendőrség nem foglalkozik piti ügyekkel, a piti kis színesfém tolvajok pedig ebből palotát építhetnek.
Aki teheti, meneküljön ebből az országból!

Szólj hozzá!

Címkék: bűnözés rendőrség roma tolvaj postaláda rabló alkoholista réz színesfém


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr274036997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása