A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.01.06. 15:52 nagytomsky

Feladatok félév előtt

Közeleg a félév és egyre több jegyet kell adnom ahhoz, hogy mindenkinek jó jegyei legyenek. Fontos, hogy egy ilyen tantárgy, mint a rajz, ne egy mumus legyen, aitől félni kell, pláne ne olyan, amitől irtózni, utálkozni lehet. Nem könnyű mindenkinek megfelelni, és mindenkinek egyénre szabott feladatot adni. Biztos nekem sem sikerül 100%-osan.

Rajzból úgy javíthat a delikvens, ha teljesíti az alábbi feladatok egyikét otthon:

1. RAJZ
Rajzoljon naturalista "csendéletet" a szobájában tónusos megoldással. Pl.: Rajzolja le az aztalát, az azon lévő tárgyakkal...

2. FESTÉS
Fessen képet bármilyen fogalomról (szerelem, idő, féltékenység, stb...) úgy, hogy közben ne használjon konkrét tárgyakat; pl. sziveket, órát, stb...
Tehát ez egy absztrakt képalkotó feladat.

3. MÁSOLÁS
Készítsen ismert műalkotásról másolatot bármilyen színes technikával.

4. KOLLÁZS
Készítsen tetszőleges témában kollázst vagy montázst vagy számítógéppel (Photoshop), vagy manuálisan újságpapírokból.

A feladatok adottak, már csak meg kellene valósítani őket. Remélhetőleg hamarosan kézhez is kapom az első feladatmegoldásokat. Persze az a legcikibb, mikor az én elképzelésem és az ő elképzelésük nem találkozik egymással. Igyekszem érthetően a paramétereket elmondani, de gyakran megesik, hogy elbeszélek a fülek mellett és nem az lesz a végeredmény, amit várok.

A tegnap már kivesézett filmelemzés mára új fejezetekkel gazdagodott. Kaptam újabb elemzéseket, amelyeknek egyik fele még mindig az internetről lett lemásolva - ez esetben közlöm az "alkotóval" a honlap címét, ahol megtaláltam - de a másik fele már nyomokban tartalmaz saját véleményt is. Ha ennek "mennyisége" már akár a három egész sort is meghaladja, már értékelem a munkát. Sajnos ez a limit se mindig "elég". Az önálló munkák jó része is internetes adathalászat.
Miért nem veszik a fáradtságot, hogy TÉNYLEG jó filmeket nézzenek meg?? Pedig tényleg azok. A követkeőket adtam meg:



- Philadelphia
- A lé meg a Lola
- Holt költők társasága
- Truman show
- Amerikai szépség
- Harcosok klubja
- Hukkle
- Pillangó-hatás
- Kaméleon
- Fehér tenyér
- Amelie csodálatos élete
- A tanú
- K-pax
- Nagyítás
- Taxidermia
- A zongorista
- A mágus
- Mona Lisa mosolya
- Millió dolláros bébi
- Last days
- Match-Point
- Gettó milliomos
- Amerikai história X

Szerintem jó kis sorozat... Persze ezeket azért soroltam fel, mert ezeket én is láttam és meg vagyok róla győződve, hogy érdemes megnézni őket. Persze, ha tudtok, segíthettek és küldhettek nekem filmelemzéseket... Vagy szempontokat is; az sem árt, ha gazdagodik. Na meg további filmötleteket!
 

3 komment

Címkék: rajz iskola félév film elemzés mozgókép és médiaismeretek


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr761651810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enigmapont 2010.01.14. 15:37:30

Milyen elvarasoknak kell megfelelnie a filmeknek? Eddig eleg jo a lista, de nekem is van nehany kevesbe ismert filmem.

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.01.14. 16:55:30

Elvárásom a filmel kapcsolatban annyi, hogy szóljon valamiről; hogy felnyissa a szemeket. Hogy ne kikapcsolódást, hanem bekapcsolódást nyújtson. Érdekel minden listán kívüli film is. De először én nézem meg.

enigmapont 2010.01.14. 17:40:06

Ok. Faith like potato (csodakrumpli), End of the spear (A darda hegye) - masoknak is ajanlom
süti beállítások módosítása