A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.12.20. 21:23 nagytomsky

Hóhányó

Tegnap este hétkor nem bírtam tovább cérnával és beöltözködve kimentem a ház elé lapátolni. Magamtól ki se mentem volna, de egy jó pár házzal arrébb lakó barátom felhívott és közölte, hogy ő épp most lapátol és emiatt úgy döntöttem, hogy ha másnak is elmehet az esze, akkor az enyém miért maradjon a helyén?!

Iszonyú nagy mennyiség hullott le. Konkrétan egy perc alatt is mérhető volt a mennyiség. Amit ellapátoltam, az pár perc múlva újra termelődött. Csinos kis hegyet képeztem a járdák mentén, valamint az autót is kiszabadítottam a hó fogságából. Természetesen ez is pünkösdi királyságnak bizonyult. Sajnos nincs garázsunk, így ezt a játékot minden télen el kell játszanunk. Gépjárművűnk keményen állja a sarat. Azaz eddig minden rendben volt... de ma éjszaka jön a tél leghidegebb éjszakája!

Tehát keményen lapátoltam! A szemben lakó apósomék portáját is becsülettel lelapátoltam, sőt! A köztünk lévő közúti úttestet is! A nap hősének is érezhettem volna magam, ha nem kezdhettem volna előlről az akciót annak befejezése után közvetlenül. Kerek (?) két órát megállás nélkül lapátoltam...

Reggel már félve húztam fel a redőnyt. Igen, az a látvány fogadott, amire számítottam: mintha a tegnap éjszakai külön műszakom meg sem történt volna. Minden szomszéd előtt vigyorgott rám a beton színe, de mi előtünk ott csúfoskodott 20 centi hó.
Mérgemben ma reggel is kapirgáltam vagy egy órát... De mostmár le is sóztam. Ez a só egy olyan fájin anyag, hogy az eddig leküzdhetetlen akadályt képező vastag jégpáncélt is 10 perc alatt szánalmas pocsolyává és latyakká változtatta.

Nem tudom, ki meri azt mondani, hogy szereti a havat. Azok az emberek csak olyanok lehetnek, akik HELYETT lapátolják el a havat valakik, akik utálják a havat.

A hó nálam hosszútávon még vakságot is okoz. Emlékszem, mikor legutóbb vagy hét éve ekkor a hó volt, áprilisig megmaradt és rosszul voltam, ha fehérre kellett néznem. Kialakulóban van valami hasonló.
Ettől függetlenül most egy téli képet festek, a szokásostól eltérő módon nem absztraktot, nem elvontat, sima, normál, kicsit ködös, kicsit havas tájképet. Azaz városképet. De gyorsan be kell fejeznem, nehogy idő előtt megutáljam!
 

Szólj hozzá!

Címkék: fagy jég hólapát


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr921611805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása