A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.12.10. 21:33 nagytomsky

Egyesület

Van egy egyesület Jászberényben, amely a képzőművészet ügyét hivatott előrevinni szűkebb hazánkban. Ez a Jászsági Képzőművészet-barátok Egyesülete, amely közel 100 taggal működik és amelynek alapító tagja vagyok.

Öt éve alakult a Hamza Múzeum szárnysegédjeként azért, hogy egyesületi közegében tudja támogatni a Jászsági Képtár létrejöttét. Azét a képtárét, aminek ügye minimum 8 éve, de leginkább 1993 óta húzódik.

Hamza D. Ákos festőművész, filmrendező, költő és szobrász élete utolsó éveit Jászberényben töltötte és szándéka szerint halála után alkotásai a Jászságra, Jászberény városára szállnak, ezzel megalapozva a Jászsági Képtár alapjait.
A terve részben már megvalósult, hiszen abban az épületben, ahol élt, most a Hamza Múzeum és Jász Galéria dolgozik, ám az az épület teljességgel alkalmatlan a képzőművészet bemutatására. Látogatók sem özönlik el az épületet annak a városközponttól való távolsága miatt.

Az Egyesület célja népszerűsíteni a jászsági festőket. A már nem élőket és a kortársakat is. Emiatt rendszeresen kiállításokat szervez egy olyan frekventált helyen álló épületbe, ahol a képtár végül helyet találhatna magának.
Sajnos a politika mindig önös érdekeinek veti alá a képtár kérdését is. Választások előtt hangzatosabbak az ígéretek, ám gyakorlati előrelépés mindeddig nem történt.

Az egyesület ma tartotta tisztújító közgyűlését. Ennek érdekessége, hogy engem is jelöltek elnöknek, de kaptam jelölést elnökségi tagnak és alelnöknek is.
A jelölést is csak azért fogadtam el, mert számomra fontos és értékes emberek kerestek meg ezzel - bár gyakorlati esélyem nem volt, hiszen B. Jánosi Gyöngyi volt a másik jelölt, aki az egész egyesületet életre hívta és azóta is motorja annak. Támogatottsága a városban az egekben, így esélyem sem volt. Ezt jól tudtam, nem is gondoltam én ezt "komolyan".

Részt vettem a gyűlésen, szavaztam is, gratuláltam is és hazamentem. Az a legjobb! :)
 

Szólj hozzá!

Címkék: festészet egyesülete jászberény jászsági képzőművészet barátok


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr71589212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása