A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.12.03. 14:13 nagytomsky

Igazság

Tegnap még dühöngtem magamban a ruhapénz efféle elosztása miatt. Még arra is gondoltam, hogy visszaszaladok a suliba és "megmondom a magamét". Jól tettem, hogy nem tettem. Első felindulásból biztos nem finomkodtam volna.

Ma volt lehetőségem a főnök elé állni és előadni a problémám. Megértett, érzékeli az igazságtalanságot és majd "Intézkedik a gazdasági irodában", hogy megoldható legyen a probléma. Most ebben reménykedek éppen. Ülök és reménykedek...

Szeretném magam az igazság bajnokaként feltüntetni. Alapvetően büszke vagyok arra, hogy ezt mindig próbálom érvényre juttatni. Itthon, a tanításban és hát első sorban a festészetemben. Ott lehetek a legőszintébb. (Sajnos) ez a törekvésem nem mindig arat osztatlan sikert. Az igazság nem mindig kényelmes. Ott volt pl. a kocsma előtt verekedő kisebbségről szóló képem... De van még a tarsolyban olyan is, ami tán el se jut a nézőhöz, mert nem tudja a hátteret. Csak én. Emiatt kicsit öncélú is az én igazságom.

Az szokott fájni, mikor a saját hibám miatt csorbul az igazság. Pl.: dolgozat kérdésekbe előfordul, hogy olyan kérdést "csempészek", ami az órán esetleg kimaradt. Ez persze nem tudatos, de lehet, hogy annál rosszabb. Ilyenkor mentem, ami menthető - ha figyelmeztetnek - és nem pontozom azta feladatot.
Ez előfordulhat a magánéletben is... ígérek valamit és elfeledkezek róla. Olyankor ég a pofám.
Szerintem ez a sok-sok pénz, amit ruhapénzként oszt az iskola hasonló eset lehetett. Külön rám senki sem figyelt, pedig (remélem) köztudott, hogy azért az egyik legtöbbet az ügyön én dolgoztam. Kicsit fényezem a kasztnit... :) - de ezek tények!

Már rájöhettem volna, hogy saját érdekelmben más nem fog felszólalni, csak magamra számíthatok. Közhely; ne igaz?!
 

Szólj hozzá!

Címkék: igazság


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr851571211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása