A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.10.19. 21:40 nagytomsky

Rajzpályázat

Az első munkanap az "őrültekháza" hét után. Mindenki -tanár és diák- egyaránt nagy igazgatói vállveregetésben részesült; azaz a diákok (akik az ünnepi műsorban szerepeltek) jutalom buszos kirándulásra mennek. Majd valamikor.
Mi -tanárok- tescós utalványt kaptunk. na nem tudom, ez mennyire az iskola érdeme és mennyire "muszáj" volt kiadni. Én úgy nyugtáztam, hogy nem volt muszáj, de rendesek és adtak belőle. Így nem keserű a szájíz. Meg miért is lenne az?! A buli nagyon jól sikerült, sokat emelkedtünk az előljáróság(ok) szemében. És ez jó!

Tehát; ma már munkanap volt. Első órában negyed óra alatt lebontattam a diákokkal a múlt hét keserves munkájával összeszedett és kirakott kiállítást. A szívem sajgott bele. A munkák jó részét is már most visszaadtam. De ettől a naptól féltem nagyon, mert mi lesz, ha egyedül kell lebontanom?! Mi lenne? Ciki! De seperc alatt minden meglett...

Aztán érdekes mozzanata volt a napnak az a momentum, hogy ELŐSZÖR festtettem középiskolás diákokkal órán. Csak szimpla színkeverés volt, de a retek leírhatatlan. Én komplett hupikék törpikeként távoztam a teremből. Meg a diákok is. Nem kudarc, de nagyon veszélyes. Nem sokat fogunk ilyet tenni úgy érzem.
Tehát színt kevertettem a 18 éves "gyerekekkel". Nagyon élvezték, de nehezen koordinálhatóak. Tanulság az is, hogy több rongyot kell bevinni órára! :)

A rajz szakkörön a múlt hetihez hasonlóan folyosót rajzoltunk. Sokkal gördülékenyebben ment a múlt hetihez képest. Azt látom, hogy fejlődnek a skacok. Azaz inkább lányok. Szénnel nyomjuk úgy, hogy kiülünk a folyosó elejére (vagy végére) és közben vadul méregetünk egy hurkapálcával. De már megy nekik.

Délután még volt egy kis restanciám. Egy helyi vállalkozó felajánlott egy raklapnyi papírt a rajzórákhoz és ezekért cserébe kellett zsűriznem KILENCSZÁZÖTVEN gyerekrajzot. Az óvodától az alsó tagozatig. Rekord idő alatt: 4-6-ig ezt meg is oldottam. Érdekes tanulság, hogy egy jó ovónő kezében szárnyalnak ezek a kis ovisok. Aztán jön az első-második, ahol nincs szatanár. Itt nagyon nyomorúságos munkák születnek. Aztán a 3-4-ben már van szaktanár és ismét szárnyalás van. Sok tanulság van ezekben a gyerekrajzokban. Először a képeken mentem körbe. Megdöbbentő a fejlődések közti különbségek. Ugyan az a korosztály milyen eltérő fázisban lehet. Meg a témák... első sorban a "jövő épülete" volt a téma. Ezen túlmenően volt olyan, aki a virágos domb alatt sötét, Darth Vader szerű halotti maszkot rajzolt, mint a "jövő háza". Szívesen kisorsoltam volna nyereményként egy-két pszichológiai kezelést is fődíjként...
A neveket is szemügyre vettem - hátha van ismerős. (Mikor már a díjazottak megvoltak.) Még ennyi idétlen nevű gyereket... Ha elképzelem, hogy a jövő nemzedékét hogy fogjákhívni... Előre kuncogok. Vagy sírok.
Még volt egy "vicces": Egy nagy ház összekötve egy másikkal, amire az volt írva, hogy: CIB. Gondolom a bank. A kissrác neve pedig: Zsidó Mittoménki. :)
 

1 komment

Címkék: pályázat rajz iskola rajzpályázat festés zsűri


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr741461814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enigmapont 2009.10.20. 15:24:21

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
süti beállítások módosítása