A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.08.24. 19:15 nagytomsky

Kezdetek

2009.augusztus 24

Már napokkal korábban kezdeni akartam, de az internet fura körei megakadályoztak ebben. Azt gondolnám magamról, hogy jól értek az efféle modern hívságokhoz, és akkor kiderül: NEM. Romboló hatása van ennek a ténynek az egómra.

Rajztanár vagyok. Első nap volt a munkahelyen; még diákok nélkül. Mindenki jókedvű még. Én is. Egy pár óra szájtépés olyan dolgokról, amiket eddig is tudtunk. Persze volt vagy 10 perc hasznos "időtöltés" is.

Érdekes lesz ez az év is, mint mindegyik. Egy évet majdhogynem teljesen kihagytam (csak 4 órám volt hetente az "elitebb" osztályokkal), kíváncsi vagyok, ezalatt az idő alatt mi változhatott. Bennem és bennük. Mennyire vérteztem föl magam új energiákkal, feladatokkal. Na és, hogy ők mennyire lesznek befogadók?! Örök probléma. Már a szülők részéről ellenállás van a tantárgyam iránt. Ez az, ami "nem fontos"... Nekem ennek ellenkezőjét kell bebizonyítanom egy olyan országban, ahol a butaság az elfogadott és azon munkálkodnak a hatalmasok (média), hogy elhitessék a gyerekkel (mindenkivel), hogy ezek a tudományok fölöslegesek... Na de: Nem úgy van az, hogy a külvilág ingereinek HETVEN százalékát a látás segítségével fogadjuk be? Ha így van, akkor miért nem kell megtanítani a gyereket látni??

A mai kor a képek kora. Ezelőtt 20 évvel sem volt ekkora képdömping. Ma már minden kép színes és elérhető. Olyanok is, amiket nem akarsz. Rengeteg a szemét, folyik a vizuális környezetszennyezés. Giccs hegyek, stb... Szegény ember fia azt sem tudja, hová kapja a fejét - nem tud szelektálni.

Most SEM az lesz a célom, hogy megtanítsam a gyereket rajzolni. Heti 45 percben ez konkrétan lehetetlen is. Inkább za, hogy nyissa kia szemét és tanuljon meg különbséget tenni értékes és értéktelen közt. Az ellenfelem a mobiltelefonokkal és egyéb tömegtermékekkel felvértezett tudatlan "fényképészek" és "műveik" (- konkrétan a "kattintgatásokra" és a pucsítós picsás képekre gondolok). Ezek mézesmadzagok a fiatalok (és minden korosztály) számára. Könnyű a csábulás.

Abban azért bízok, hogy mire kikerülnek a kezeim közül egy tized része beépül a tudatukba mindannak, amiről papolok évekig. Mire 18-ak elmúlnak HÁTHA lesz foganatja a dolognak.

Ma vendégeink is voltak Rómából. Először találkoztam a páros férfi tagjával. Azt kell hogy mondjam, hogy sajnos érződik az, hogy ki milyen kultúrában nevelkedik. Milyen közegből jön. A vidámság és életszeretet kiirthatatlan ezekből a déliekből. De jó is az! Kesergés helyett én is inkább ezt a vonalat erősíteném.

2 komment

Címkék: olasz rajz iskola középiskola


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr201335505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kismaci86 · http://kismaci86.blog.hu 2009.08.24. 19:32:43

Szia kollega! Örülök, hogy elkezdted a blogod, mert kíváncsi vagyok, hogy te hogyan látod a dolgokat :) Azt hiszem visszatérő olvasod leszek. Igaz én az általános iskolában dolgozom, de szerintem tanulhatok tőled majd :P Szép estét neked!

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2009.08.24. 19:51:55

@Kismaci86: Szia! Köszönöm az érdeklődést! :)
süti beállítások módosítása