A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.10.26. 19:38 nagytomsky

Torokgyík

Múlt hét pénteken cirkuszban voltunk a családdal. Még ilyen ótvar cirkuszban sosem voltam; na nem mintha olyan sok cirkuszban lettem volna az elmúlt években. Most nyáron voltunk az Eötvös-ben, ami kiváló volt, és voltunk most a Picard-ban.

Az egy dolog, hogy október végén a felállított sátorban épp csak lézengtek a látogatók, de a minőség is olyan volt, hogy ha szólok pár havernak, hogy kést kéne dobálni, vagy a lovakat kéne körbekergetni 4×, akkor hozzuk a színvonalat.
Az artista négy golyót dobált, ami szerintem már házilag is megtanulható (vannak barátaim, akik minden erőfeszítés nélkül hármat tuti dobálnak, de lehet többet is), a bohóc nem volt vicces - senkit nem hallottam nevetgélni az osztálynyi közönségből, a légtornász felmászott három méterre, alulról meg megrángatták a kötelét... mit mondjak még?! Inkább semmit. Szánalmas volt. A lányom, aki két éves, azóta nem emlegeti a cirkuszt. Az Eötvös cirkusz után pedig hónapokig ez volt a téma. Ez is jelenthet valamit.

Kétszer háromnegyed órát fagyoskodtunk a sátorban (nem igaz, hogy nem lehetne egy kicsit fűteni) nagykabátban, pulcsiban. Ennek ellenére a végeredmény az, hogy ma már beszélni sem tudtam a náthától. Azaz nem tudom, az nátha-e, ha óriás zöldes-fekete galacsinok repkednek ki a torkomból. Köhögésem gyakorisága a szívverésem ritmusával vetekszik.
Nem vagyok jól... Előszür lelkileg, majd testileg húzott le a műsor.

Esküszöm, olyan depressziósan léptünk ki a sátorból, mintha saját szégyenünk lett volna kiplakátolva az utcákon. Szerintem ebbe betegedtem bele. Nem akarok többé cirkuszba menni!

2 komment

Címkék: betegség depresszió nátha cirkusz bohóc késdobáló légtornász


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr202401295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erzsike57 2010.10.27. 09:30:26

Először is, nem megvédeni akarom a cirkuszt. Mi is voltunk az egész családdal és a barátainkkal az előadáson. Valóban más jelegű volt mint az Eötvös cirkusz. Ha megfigyelted a jegyár is más volt! A Picard 1800.-ft volt, és volt gyerekeknek + kedvezmény sőt valami színezős amiért ingyen jegyet kaptak a pénztárnál. Az Eötvös 3500.-ft volt és semmi kedvezmény!Azt is hozzá kell fűzni hogy amikor az ötvös cirkusz itt volt nyár volt és jó meleg volt, most meg ősz van és hűvös az idő. Itt szeretném megjegyezni hogy annyira azért nem volt hideg. Az viszont szánalmas hogy azért vádolsz valakit mert te megfáztál. Erről csak te tehetsz. Sajnos itt az ősz fel kell öltözni.

Az előadást úgy tudnám megfogalmazni hogy jó volt de lehetett volna jobb is. Én másképp látom mi te és a barátaim is, de hát mindenkinek más a véleménye. A légtornászról pedig szerintünk 6-7 méteren volt de nem hiszem hogy jelentősége van, ügyes volt. A zsonglőr nem ejtette le egyszer se. Szerintünk érdekes volt, ilyen formában ritkán látni zsonglőrt. Bevallom őszintén nekem az Ötvös cirkuszban látót bohóc túl modern volt a gyerekek nem nagyon értették hogy mi történik de én nem becsülöm le egyiket se. Egyik modern a másik klasszikus bohóc volt. Szerintünk ez se lehet egy könnyű szakma, vagy művészet nem tudom hova soroljam. Sok munka kevés pénz.

Szóval nem szeretnék vitába szállni senkivel, az ötvös jobb volt de ezt is meg lehet nézni, és a szegényebb családok is ki tudják fizetni mert jóval olcsóbb volt a jegy a pikard cirkuszba. Még annyit hogy szerintem sok pénzből könnyű jót csinálni. Kevésből? Na ez a művészet !!!

Tisztelettel Erzsike

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.10.30. 21:06:25

Abban igazad van, hogy sok pénzből könnyebb érdekesebb cirkuszt csinálni, de én ezt a 2000 forintot is sokalltam érte.
Először sajnáltam a cirkuszosokat, hogy 40 embernek, gyér taps mellett kellett produkálniuk. Aztán ahogy ment az idő, egyre kevésbé szimpatizáltam az egész pereputtyal. Végül tök idegesen álltam fel és mentem haza. "Nem jött át." Egy-egy jobb produkció volt, nem tagadom; például az egyre feljebb építkező zsonglőr tényleg kiváló volt. Talán az volt a fénypont! De előtte és utána... Valóban kis költségvetésű produkció, szerintem igenis magas áron.
Az, hogy megfáztam, egy dolog. Beöltöztem rendesen. Bár azért megjegyezném, hogy fűtött sátrat ígértek. Persze ilyen kevés emberre lehet nem költöttek ilyenekre. A sok ember viszont behuhogta volna.:) Lényeg a lényeg; póló-pulcsi-vastag kabát nem elég. Levontam a tanulságot! :)
Ettől függetlenül én személy szerint örülök, ha egyedül vagyok a véleményemmel!
süti beállítások módosítása