A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.03.15. 21:00 nagytomsky

Ünnep

Nem olvastam, csak a címszavakat ma az indexen, ellenben kinn voltam a városi ünnepségen. Csak a pártsemlegesen, azaz az összpártin, a koszorúzáson.
Nagyon szépen lement, acsarkodásnak nyomát sem láttam. Szépen beszélgetett minden "nagy" a sorok között, ahogy az kell. Ez így is van jól, legalább ilyenkor félre kell tenni a megosztást.
A gyerekek a színpadon remekül helytálltak, szívüket-lelküket kitették - hála a felkészítőknek. A kis családommal elsősorban a lovak kedvéért mentünk ki, de sajnos idén nagyon kevés jász huszárt láttunk. Talán heten voltak. Evelin nagyon szereti az állatokat, muszáj volt megnézni. Az meg már csak hab a tortán, hogy magába szívhat valamit a hazafias nevelésből is. Sajnos ebből mind kevesebbet kapnak a mai gyerekek; remélem hozzá tudunk tenni valamit azzal, hogy ellátogatunk ilyen eseményekre.

Kokárda. A kokárda egy olyan tárgy, amely mára már nem az, ami egykoron volt. A kokárda jelképezi a magyarságot. Aki kokárdát tűz, az nyíltan vállalja szolidaritását az elnyomással szemben. Így van ez ma is. A különbség az, hogy ezt a jelképet egyesek kisajátították az elmúlt évtizedben. Azaz vannak "magyarabb magyarok", akik ilyenkor hihetetlen méretű kokárdákkal ékesítik mellüket, esetleg nemzeti színbe burkolóznak egészen. De nem tudom, tényleg ettől lesznek-e magyarabbak.
Én magyar vagyok. Természetesen. És hogy mitől? A hagyományaimtól. Attól, hhogy jelent nekem valamit az a kultúra, amit itt a Kárpát-medencében hoztak létre. Ja, hogy abban van egy kis szláv, van egy kis török és van egy kis cigány is (már)? Talán épp ettől magyar a magyar. Vagy ezért már kövezés jár? Magyar vagyok, mert büszkén tanítom azokat a nemzetünkhöz kötődő emlékeket, épületeket, tárgyakat, képzőművészeti alkotásokat, amelyeket a nemzet (vagy én) fontosnak és követendőnek tartok. Sőt; igyekszem ezt olyan dolgokkal gyarapítani, amit én teszek hozzá ehhez a kultúrához.

Viszont nem találtam a kokárdámat...
 

Szólj hozzá!

Címkék: nemzet magyarország ünnep március 15 nemzeti ünnep


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr581842347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása