A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.12.09. 21:43 nagytomsky

Lélekbúvár

Érdekes feladat, érdekes megoldásokkal. Ez jellemezte a hét 12.-es évfolyamának munkáit.

Előző hetekben a színtannal foglalkoztunk, majd rátértünk a formatanra. Itt a pont-vonal és folt lehetőségeire világítottunk rá. Ezek hárman képesek érzelmet, gondolatot hordozni és a héten ezt bizonyítottuk be.

A feladat roppant egyszerű volt. Hat darab 10×10-es négyzetet rajzoltak egy lapra a diákok. Én a táblára különböző fogalmakat soroltam, úgy, mint: szerelem, őrület, magány, féltékenység, düh, monoton munka, idő stb...
Ezeket, vagy saját maguk által kitalált fogalmakat kellett megjeleníteni a négyzetekben úgy, hogy az ne ábrázoljon konkrét tárgyat, figurát.
Már az is elenyésző volt, aki ezen meglepődött - többnyire olyanok, akik nem voltak itt előző órán... Annyi instrukcióm volt még, hogy lehetőleg az egyes négyzetek mellé ne írják fel azt, amit ábrázolni szerettek volna. Külön felhívtam a figyelmet arra, hogy először gondolja ki, mi lesz a fogalom és csak utána kezdjen a rajzhoz. (Hát erre nehezen voltak vevők - de rájöttek, hogy tényleg jobb úgy.)
Miközben elkezdődött a munka, én körbejártam és igyekeztem kitalálni a munkájuk jelentését.
Érdekes, hogy az adott fogalmakon túl sokkal több dolog is kiderült a rajzoló és a fogalom kapcsolatáról. Egyrészt én sem gondoltam, hogy képes leszek majd' mindet kitalálni, másrészt meg hogy olyan - akár magán ügy jellegű információkat is ki lehet olvasni a rajzból, ami rám nem is tartozik. Veszélyes szakma... A diákok is csak pislogtak a "diagnózis" hallatán. Érdekes módon mindig igazat adtak. Szerintem maguk sem gondolták, hogy az "irka-firkájuk"nak jelentés tartalma is lehet. Hamarosan rájuk rontok az absztrakt festészettel. Kiváló rávezető eszköz!
 

Szólj hozzá!

Címkék: absztrakt rajz pszichológia gimnázium vizuális pont vonal folt


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr81586940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása