A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2009.12.01. 17:49 nagytomsky

A Fótos Macska Története

Már az előző napokban utaltam rá, hogy készültek képek az elmúlt hónapban. Meg most is készül egy...

Ez a mostani egy "remake", ha úgy tetszik. Vagy inkább egy utóérzés.
Tavaly a Hamza Múzeumban volt egy középiskolásoknak szóló rajzverseny, amelyen az űrt kellett a diákoknak bemutatniuk. Az első helyezett leány egy általam ritkán látott akvarell technikát hozott, ami azóta nem hagy nyugodni. Festék foltokból állt, amelybe az alkotója bele látott ezt-azt, és ezeket a "belelátásokat erősítette meg további vonalakkal. Fantasztikus volt, lehetett belőle tanulni.

A képe(i) április óta motoszkál(nak) az agyamban, régóta készülök egy ilyesforma képre. Novemberben volt rá egy kis időm és elkezdtem dolgozni. Az elején nem tudtam, mi lesz belőle, fokozatosan bontakozott ki a mondanivaló, ahogy a foltok elnyerték alakjukat. Először csak a széleken babráltam, majd rájöttem, hogy ez nem járható út hosszú távon, mert felemészti az energiáimat. Egy hétig szöszmötöltem csak a "keretezéssel.
Már rég nem festettem le a lányomat sem, így már Ő is motoszkált az agyamban, hogy mi lenne, ha valahogy belevonnám a képbe. Már ki is rajzolódott előttem, mit akarok. Csak egy megfelelő fotó kellett hozzá. Amint kiválasztottam (és megtükröztem) a megfelelőt, már munkához is láttam. Viszonylag gyorsan ment. Szerintem hasonlít, de legalább is olyan, amilyet elképzeltem.
Mivel olyan csodálkozó, figyelmes arca van, adott volt, hogy a képben "figyeljen is valamit". Ez a valami egy mesehős, amelyről elalvás előtt meséltem neki aznap. Ő a híres Fótos Macska. Ő az, aki beoson a kertünkbe, és a kutyánk (Drazsé) vizét megkóstolja, de a kutya rendszerint megugatja őt és elmenekül. Hát őt figyeli a képen.
Ezzel a sztori megszületett!
(A Fótos - értsd: foltos - Macskát egy ceruzán lévő figuráról kölcsönöztem.)

A kép mérete: 50×70
A kép technikája: akvarell
Készült: 2009. november


 

Szólj hozzá!

Címkék: festmény macska akvarell festészet jászberény nagy tamás


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr841566855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása