A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2011.03.24. 15:43 nagytomsky

Stúdió

Már nagyon izgulok!
November végén, december elején döntöttem el, hogy belevágok, és megépítem a saját stúdiómat. Nem sok tapasztalatom volt a stúdiótechnikában, de szerencsére kaptam segítséget. Ezt nem lehet papírból megtanulni, ha lehetne, már profi lennék szerintem - ezt majd csak a gyakorlat fogja megtanítani nekem.

A felszerelés beszerzése rendkívüli körültekintést igényel. Anyagi helyzetem nem kifejezetten mondható rózsásnak, kölcsönt nem szívesen veszek fel, így kénytelen-kelletlen be kellett látnom, hogy nem tudok nagy és komoly vakukkal elindulni.

Blueboxot is szerettem volna építeni, de ahhoz négy darab egyforma, 500Ws-os, vagy nagyobb vakura lenne szükségem. Ezek legolcsóbbika is olyan 70ezer forint körül van. Ez még csak egy, és állvány nélkül értendő.
Talán érthető, hogy erről jelenleg le kellett mondanom. Bár az e-bay felé nagyon kacsingattam, ahol potom áron lehet mindenhez hozzájutni, de sajnos lenyomozhatatlan... Vagy ide ér, vagy nem, nem kapok garanciát, nem tudom senkihez kötni az árut, ha valami baja lesz... túl nagy a rizikó.

Ezért aztán a lehető legolcsóbb változatnál maradtam: Négy darab régi, használt Broncolor vakut vettem. Az eladó volt olyan kedves, hogy hozzá adta az állványokat, a beállítóizzókat (sajnos csak kettő volt neki) és még softboxot is. Nem is merem leírni, mennyiért, de nagyon olcsóért. Ráadásul az eladó maga garanciát vállalt az eszközökért és segít, ha valami baj lenne velük.
Tőle vettem még egy nagyon klassz Manfrotto állványt is. Ez talán a legértékesebb darabja a "gyűjteményemnek".
Egész olcsón jutottam hozzá egy régi, de használható kültéri "mini stúdióhoz". Ezekhez még állványt kellene szerválnom.
Nagyon olcsón kaptam kisméretű papírháttereket is portréfotózáshoz.

Kénytelen voltam boltban megvásárolni a rádiós vakukioldómat, de ez sem volt annyira drága. A Mikrosatban vettem... azt hiszem ők nagyon értnek a stúdiótechnikához és ráadásul segítőkészek is. Jó ideje regisztráltam náluk, ők pedig heti egy-két alkalommal küldik "Dr. Blitz Fotósiskoláját" emailben. Hasznos.
Ha már ott jártam, vettem egy nagy derítőlapot is ezüst és arany színben.

Az Ikeából is választottam stúdiós cuccokat... Minden féle "rongyokat", anyagokat, szőrméket, amelyek jó hangulatot képeznek a stúdióban. Ja, meg egy szőnyeget is.

A netről rendeltem háttértartó rendszert, nagyon bízok benne, hogy a héten az is megérkezik. A stúdióm fala viszont tartogathat még meglepetéseket... Falfűtéses rendszerű, így nem lehet csak úgy akárhová furkálni. Remélem mihamarabb kiderül, hová lehet és hová nem.

Kisebb átszerelések várnak még a vakukra, remélem mindezeket gyorsan és hatékonyan meg lehet oldani. Ezt és a falfurkálást leszámítva majd'hogy nem akciókészen várom a megrendelőket.

Szeretnék még venni legalább két-három állványt. Vennék még egy arany ernyőt és két beállítóizzót. Kell még egy derítőlap tartó is. Azt hiszem ennyi. Ja, meg egy karfa nélküli kanapé, dönthető háttámlával.
Ha az olvasók közül valakinek van ilyen cucca eladó (olcsón), akkor jelezze! :)
 

Szólj hozzá!

Címkék: fotó stúdió stúdió felszerelés


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr352768231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása