A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.06.10. 14:45 nagytomsky

Utolsó tanítási nap... nekem

Nem készültem erre a napra, de tény, hogy jól esik kimondani: vége; nincs tovább (tanév)! Ez az egész hét (és nagyrészt a múlt hét is) arról szólt, hogy ki hogyan tud javítani, kit hogyan tudnék felhozni - legalább egy jeggyel. Esküszöm, néha olyan engedményeket tettem, hogy ennyi erővel szembe is köphettem volna magam. Nagyon affelé mentünkel, hogy a gyereknek adjunk olyan jegyet, amit ugyan nem érdemel meg, de elégedett lesz vele (a szülő). A rajz különösen ilyen tantárgy. Egyrészt megy a duma, hogy "engem a rajz nem érdekel, hülyeség", másrészt az elvárás nagy a jó jegy iránt. De ha nem érdekli, akor miért???

Ebben a pillanatban kaptam egy levelet egy kettesre álló sráctól, hogy "küldöm a kiadott feladatokat és remélem megkapom a négyest..."
Ezt hogy???

Minden év végén adok lehetőséget javítani. "Hozzatok be neves alkotók festményeinek másolatait. (Év elején mindenkit megkérek, hogy legyen meg az elvárt képanyag dvd-n, amit én állítok össze nekik.) Legyen színes és A/3-as méretű."
Ezzel szemben A/4-es, grafittal, jó esetben szénnel készült vonalas rajzokkal jelentkeznek az ötösökért. Remélhetőleg darabonként egyet adjak!
Semmilyen opciónak nem felelnek meg, de ez náluk nem számít. Nem gondoltam, hogy a "festmény" szót is külön meg kell magyaráznom egy 16 éves - egyébként nem értelmi fogyatékos - fiatalnak. Meg kéne!

Utolsó órán egy másik osztály kissé elengedte a gyeplőt. Már a szünetben is egymást spriccelték le vízzel, amit órán sem hagytak abba. Két szaktanárit osztottam ki egy óra alatt... Itt nem arról van szó, hogy nem lehet lazulni év végén. Lehet! De attól még lehetünk normálisak! Ráadásul még négy nap van az iskolából... nekik

Nekem péntekenként nincs órám; ám lesz egy nem rövid értekezletünk; hétfőn-kedden pedig már érettségiztetek; elmaradnak a tanóráim. 

Apropó érettségi: Hétfőn három emberrel fogok társalogni érettségi címszó alatt. Már mind a három jelöltenk réges-régen le kellett volna adnia a cuccait, de a háromból még csak egy embernek van nálam a felszerelése - az is bűn rossz. Hiába beszéltük meg alaposan, mit és hogy kellene. Nem. Nem tudom, hogy velem van-e a baj... úgy érzem, nagyon részletekbe menően elmondtam, mit várunk el. Elküldtem nekik a kért képek válogatásának listáját is. Így sem megy. Mit kellene még elkövetnem??
Nem tudom, lebőgünk-e nagyon hétfőn. Félő!

Szép nap volt ez a mai. Ha még azt is hozzá vesszük, hogy ma megyek orvosi alkalmassági vizsgálatra. Egészen mókás nap ez a mai...

Szólj hozzá!

Címkék: rajz iskola bizonyítvány vakáció vizuális kultúra év vége érdemjegy követelmény


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr52071718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása