A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.05.17. 20:11 nagytomsky

Ének érettségi

Már régóta fentem a fogam egy jó kis ének érettségire. Mindig is érdekelt, milyen is az. Egyáltalán nem azért, mert nem tartom sokra, sőt; tegnap végig gondoltam, miket is kérdezhetnek egy ilyen alkalommal.
Lehet bármilyen zeneszerzőről kérdezni minden féléket: mikor élt, milyen stílusban alkotott, mik a főbb művei, esetleg egy-két személyesebb infó róluk. Meg aztán ott van a kottázás, kottaírás. Jó, azt egyszer kell megtanulni, utána már nincs lehetetlen feladat, de akkor is.
Lehet még zenehallgatás...gondolom negy egy-két lemez anyag az, amit kívülről kell tudnia a jelöltnek. Lehet hallgatni orrba-szájba a tételeket.
Ismerni kell a hangszereket. Csoportosítani, rendszerezni, felismerni a hangjukat... Nem egyszerű egy laikus számára.

Aztán ott van a bohóckodás: azt gondoltam belül, vihogva, hogy majd az írásbelin a kislányok magukban szómizálnak, vinnyognak, énekelgetnek, amit aztán lejegyeznek; vagy épp így próbálják majd megfejteni, melyik dal is van nekik lekottázva.

Hát ez utóbbi nem jött, be; ilyet nem kellett. Legalább is én egy pisszenést sem hallottam. Úgy írtak, mint a kisangyal. Most már nem marad más hátra, mint hogy szurkoljak nekik a végelszámolásnál is.
Azt ígérték, hogy a szóbelin majd dalolva is megnyilatkoznak! Epedve várom!

Én a suliban sosem mertem énekelni...
 

2 komment

Címkék: ének érettségi


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr602011087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enigmapont 2010.05.18. 22:46:01

En az utolso kijelenteshez azert hozzatennem, h zenei tagozatos voltal... :)

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.05.21. 11:40:41

Jóvanna! :) Lehet, hogy emiatt nem vittek sehova magukkal?! :))
süti beállítások módosítása