A nem mindennapok

Főként olyan gondolatokat írok, amik foglalkoztatnak. Kérdéseket, amikre választ keresek. Ezek lehetnek művészeti, oktatási, de szociális, esetleg politikai kérdések is.

2010.01.26. 10:10 nagytomsky

Külvárosi őrszoba

A ma reggel meglepetése: Egy a művészetek iránt eddig nem túl nagy lelkesedést mutató negyedikes nagyrészt fiú osztály egy hang nélkül nézte (félig)meg Hamza D. Ákos Külvárosi őrszoba című filmjét.
Sok mindenre számítottam, de erre nem. Általában az a felállás ilyen filmnézős esetben, hogy a fél osztály alszik, 4-5 ember figyel és másik 5-6 azzal tölti az időt, hogy lehetne belerondítani az órába. Persze, láttam, hogy most is többen elpilledtek (első óra), de még a padon fekve is figyeltek.

A film a negyvenes évek elején játszódik Budapest egyik külvárosi szegénynegyedében. Lehet, hogy Karády Katalin, lehet, hogy a történet, de valami lekötötte ezeket a kölyköket.
Persze szerintem is alapból jó ez a film; ezért is választottam nekik.

Nagyon jó lenne, ha rendszeresen sok filmet tudnánk a gyerekekkel megnézni és ezeket elemezni, mert értékes filmet alig látnak. Az meg, hogy ez egy fekete-fehér film, tán számukra is kuriózum. Biztos nem sok ilyet láttak eddig.

A filmről összeszedtem egy csomó infót és felraktam a wikire. Kellemes ismerkedést.
 

Szólj hozzá!

Címkék: gimnázium hamza külvárosi őrszoba


A bejegyzés trackback címe:

https://nagytomsky.blog.hu/api/trackback/id/tr941702973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása